Jak ocieplić wizerunek firmy na święta? – 4 kroki

22 grudnia 2014

Boże Narodzenie kojarzy się z rodziną, domowym ciepłem i prezentami. Warto wykorzystać te skojarzenia dla ocieplenia wizerunku firmy. Wystarczy oprzeć komunikację na… wspomnieniach z dzieciństwa.

Dekoracje świąteczne w firmie - ocieplenie wizerunku

Pamiętacie święta Bożego Narodzenia w domu rodzinnym? Gotowanie barszczu lub grzybowej, ubieranie choinki, pastowanie podłogi, pakowanie prezentów… Poza aspektem religijnym mamy tu cztery grupy działań:

  • sprzątanie i świąteczne przystrojenie domu,
  • wysyłka kartek świątecznych,
  • przygotowanie prezentów,
  • spotkania z najbliższymi i przygotowania do nich,

To dobry scenariusz do planowania bożonarodzeniowej komunikacji w firmie.

1. Świąteczny wystrój

„Poważne” firmy analizują sprawozdania finansowe, optymalizują wykorzystanie przestrzeni magazynowej i kontrolują proces produkcyjny… A jeśli zamiast tego pracownicy poświęcą trochę czasu na ubranie choinki? Może nawet prezes? Od razu robi się cieplej i mniej poważnie. 🙂

Do udekorowania mamy trzy przestrzenie należące do firmy i poza nią:

  1. offline wewnątrz – pomieszczenia pracownicze, sklepy, magazyny itp.,
  2. offline na zewnątrz – pole do popisu, pozwalające zwiększyć znajomość firmy i poprawić stosunek do niej lokalnej społeczności. Firma ma na to szanse, gdy np. zorganizuje i przystroi dużą choinkę w swojej dzielnicy, wesprze świąteczne iluminacje na budynku szkoły czy choćby ozdobi lampkami swój długi parkan.
  3. online: świąteczne grafiki:
    • na stronie internetowej firmy,
    • na profilach w mediach społecznościowych,
    • w mailingach.

2. Wysyłka życzeń świątecznych

Niekoniecznie w tradycyjnej formie i niekoniecznie wysłanych na poczcie, ale obowiązkowo – personalizowanych. Przygotowanie kartki świątecznej z logo firmy i własnymi życzeniami to dziś sprawa prosta nawet dla osób bez umiejętności graficznych (do wykorzystania aplikacje, np. Canva – zob. nasz przewodnik po programie, Pixlr, Fotor, PicMonkey). Bardziej ambitni mogą się pokusić o przygotowanie kartki ze zdjęciem swojej załogi np. na tle firmy.

Życzenia powinny znaleźć się we wszelkich kanałach komunikacji Firmy – zwłaszcza w bezpośrednich rozmowach z klientami i partnerami, na stronie internetowej firmy oraz profilach w mediach społecznościowych.

3. Prezenty

Prezenty kochają wszyscy, dlatego dobrym pomysłem jest najpierw zastanowienie się, komu możemy coś od siebie dać, a dopiero potem, na ile starczy nam środków. Kogo możemy obdarować?

  • pracownicy – warto pomyśleć o oryginalnych i „ciepłych” wizerunkowo rozwiązaniach. Mogą to być personalizowane gadżety, np. kubek z napisem „dla niezastąpionego Michała” i logo firmy czy doniczka z sadzonkami hiacyntów „dla naszej romantycznej Asi”. A może teatroman Jarek dostanie bilety do teatru, a cyklistka Jola kupon na zakup akcesoriów rowerowych? Pracownicy docenią też odgórne świąteczne rozluźnienie dyscypliny (gdy jest możliwe), np. skrócenie czasu pracy w Wigilię czy zgoda na pracę zdalną między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem.
  • klienci i partnerzy biznesowi – znów: najlepsze wrażenie robią prezenty personalizowane. Stąd coraz popularniejsze w dużych firmach są przedświąteczne konkursy typu „wyślij nam swoje życzenie”. Najciekawsze życzenia są spektakularnie realizowane (zob. akcja UPS i urealnienie marzenia 4-latka by być przez jeden dzień kierowcą) lub nagradzane (zob. konkurs Pracuj.pl).
  • dalsze otoczenie – święta to doskonały czas by pomóc anonimowej dziewczynce z zapałkami. Może wesprzeć stworzenie lodowiska koło szkoły (i pozostawienie tam logotypu)? Może rozdawać na ulicy gorącą herbatę w kubkach z życzeniami świątecznymi od Firmy? A może nagrać film z przeprowadzenia zbiórki zabawek dla dzieci z domu dziecka i ich wręczania i pochwalić się nim w kanale na YouTube?

4. Spotkania z bliskimi

Święta są postrzegane przede wszystkim jako wydarzenie rodzinne, dlatego firmowe spotkania świąteczne po godzinach pracy nie zawsze budzą entuzjazm, zwłaszcza w gorącym przedwigilijnym okresie (zob. za i przeciw wigiliom firmowym). Warto zbadać oczekiwania współpracowników w tym zakresie. Na pewno miłe i pożądane będzie wspólne złożenie sobie życzeń przy kawie i pierniczkach w ostatnim dniu pracy.

 

[Wpis autorstwa Anny Bujały z Trafero PR pierwotnie opublikowany na portalu http://mamstartup.pl/poradnik/6120/jak-ocieplic-wizernek-firmy-na-swieta]

  • http://latestdesignersarees.com jennifer loop

    zaktualizuj Pixlr
    edytor zdjęć do toolpic
    nową wersję należy zaktualizować
    Photoshop Online Free