Marketing treści (content marketing)

Marketing treści (content marketing)

Marketing treści, czy z angielskiego „content marketing”, to koncepcja, zgodnie z którą należy tworzyć treści online (blogi, ebooki, raporty, filmy, podcasty, prezentacje itd.), w których potencjalny klient znajdzie odpowiedzi na swoje pytania i dzięki temu chętnie nabędzie nasze produkty czy usługi. I to działa (naprawdę) 🙂

 

Popularność marketingu treści rośnie równolegle ze zmęczeniem ludzi reklamami i nachalnym nagabywaniem za pośrednictwem telemarketingu czy bezpośredniego kontaktu. Nie chcemy, żeby ktoś nam tłumaczył, że mamy coś kupić. Natomiast mamy realne potrzeby i sami chętnie znajdziemy w Internecie odpowiedzi na pytania, jak najlepiej zaspokoić te potrzeby. Gdy sami szukamy i znajdujemy odpowiedzi, wówczas postrzegamy je jako bardziej wiarygodne niż gdy dostarcza ich reklama.

I tu jest miejsce dla content marketingu. Chcesz prowadzić marketing treści w Twojej firmie? Trzeba wyobrazić sobie swojego potencjalnego klienta, zastanowić się, jakie może mieć pytania w związku (choćby luźnym) z Twoją ofertą i jak najlepiej, najprościej, ale i dogłębnie, udzielić mu odpowiedzi. Tak, aby uznał zespół Twoich pracowników za ekspertów i przy tym zrozumiał, na czym polegają Twoje usługi lub jak działają Twoje produkty.

 

W ramach marketingu treści:

  • analizujemy potrzeby treściowe Twoich klientów – po pierwsze, o czym chcieliby przeczytać/usłyszeć w związku z Twoją ofertą. Po drugie – jaka forma będzie dla nich najlepsza (czy wolą materiały wideo, czy krótkie teksty, czy pogłębione raporty, czy jeszcze inne formy, a może odpowiedni mix tych form). I po trzecie, gdzie najchętniej będą czytać/oglądać/słuchać Twoich materiałów (Twoja www, portale eksperckie, wybrane media społecznościowe itd.),
  • budujemy strategię biorąc pod uwagę wyznaczone przez Ciebie cele, przeprowadzoną analizę oraz dostępny budżet,
  • budujemy konkretny plan, który zawiera informacje o tym, co, kiedy i gdzie opublikujemy,
  • tworzymy treści w uwzględnieniem ich optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (=żeby Google i tym podobne narzędzia je znalazły) i publikujemy je,
  • analizujemy efekty (ile wejść na stronę? Ile kliknięć? Ile pobrań? Ile obejrzeń? Ile złożonych zamówień?) i na bieżąco korygujemy działania dla maksymalizacji efektu.

Zajrzyj na nasz blog: Porażka bloga firmowego – typowe przyczyny

Marketing treści w Twojej firmie? Porozmawiajmy!