5 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy

27 lutego 2020

Aby prowadzić blog firmowy potrzeba czasu, umiejętności i zwykle nakładów finansowych. Przekonaj się, dlaczego warto to robić – poznaj pięć najważniejszych powodów.

5 powodów, aby prowadzić blog firmowy

1. Blog pomaga klientom znaleźć firmę online (i buduje świadomość marki)

Google (tak, jak inne wyszukiwarki) kocha artykuły obszerne, dogłębne i dobrze skonstruowane pod względem SEO. Na takie właśnie treści jest miejsce na blogu firmowym. Jeśli tekst w sposób wyczerpujący opisuje dane zagadnienie, to szanse, że znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania są znacznie wyższe, niż przy krótkiej wzmiance, w której zastosowano te same słowa kluczowe. Blog może stanowić „konia pociągowego” całej strony firmowej w internetowej wyszukiwarce.

Wyszukiwarki wysoko w swoich rankingach umieszczają strony, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Częste publikowanie nowych wpisów jest niezbędne przy walce o wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania.

Internauci chętnie udostępniają linki do interesujących tekstów, a zewnętrzne linkowanie jest bardzo znaczące dla pozycji strony. Oczywiście, aby odbiorcy dzielili się artykułem, trzeba nie tylko tworzyć wartościowe treści, ale także odpowiednio je promować w Sieci.

2. Blog firmowy zwiększa zaufanie do marki (czyli utrwala pozytywny wizerunek marki)

Teksty, które ukazują rozwiązania złożonych problemów, prezentują sposoby wykorzystania skomplikowanych technologii czy w kompleksowo opisują nowe zagrożenia, korzyści czy możliwości – takie teksty budują ekspercki wizerunek firmy i jej pracowników.

Dzięki profesjonalnym artykułom rośnie zaufanie do oferty firmy. Pojawia się także swego rodzaju relacja z potencjalnym klientem, który czuje, że dostał coś za darmo (wiedzę) i pozytywnie zareaguje na kolejny kontakt z marką. Przekonanie o fachowych umiejętnościach pracowników i całej firmy jest szczególnie istotne w wypadku złożonych rozwiązań B2C oraz w branży B2B (więcej o marketingu treści w B2B tutaj).

Dobre teksty budują ekspercki wizerunek firmy i jej pracowników, zwiększają zaufanie do oferty firmy (zwłaszcza B2B).

3. Blog jest narzędziem do generowania leadów

Pierwszy sposób wykorzystania bloga firmowego do generowania leadów to tworzenie artykułów, które zachęcają do pobrania specjalnych treści, takich jak ebooki czy raporty branżowe. Aby uzyskać do nich dostęp, czytelnicy muszą zostawić swoje dane. Często chętnie to zrobią, ale najpierw chcą się dowiedzieć, o czym jest dany ebook czy raport. I to opisuje wpis blogowy.

Drugi sposób pozyskiwania danych potencjalnych klientów dzięki blogowi firmowemu, to opisywanie w artykule zagadnień, które zostaną szerzej przedstawione podczas konferencji (której firma jest sponsorem), warsztatów (organizowanych przez firmę) czy webinarium (prowadzonego przez firmowych ekspertów). Blog ściąga zainteresowanych czytelników, budzi ich ciekawość odnośnie planowanego wydarzenia i przekierowuje na stronę rejestracji. A tam zostawiają swoje dane.

Trzeci sposób, w jaki blog wspiera generowanie leadów, to umieszczanie plików cookies w przeglądarkach czytelników bloga. W tym wypadku blog, a raczej ciekawe treści, które są na nim publikowane, mają za zadanie przyciąganie ruchu na stronę. „Ciasteczka” pozwalają na zapisanie danych urządzeń, z których wchodzono na stronę firmy z blogiem. Te dane umożliwiają na przeprowadzenie kampanii reklamowych z użyciem retargetingu – reklamy zostaną wyświetlone tylko na komputerach czy smartfonach, na których wcześniej odwiedzono na stronę firmy. Dzięki temu, reklamy widzą tylko ci odbiorcy, którzy już znają markę.

4. Blog ułatwia podejmowanie decyzji zakupowych

Nawet, gdy odbiorca wie już, że potrzebuje usług czy produktów takich, jak Twoje i jest przekonany o eksperckiej pozycji Twojej marki, to jeszcze potrzebuje bodźca, aby podjąć decyzję zakupową. Musi się upewnić, że powinien kupić właśnie od Ciebie i właśnie teraz.

Oto typowe wpisy blogowe, które pomagają zdecydować się na zakup: „Jak wybrać [nazwa produktu]?”, „[Nazwa Twojego klienta] uzyskał 150% zwrotu z inwestycji w [nazwa Twojego produktu]”, „Pierwsze miejsce [nazwa produktu] w testach [nazwa znanego czasopisma czy instytucji branżowej]”. Takie wpisy są skierowane do klientów, którzy znajdują się na samym dole lejka marketingowego i ułatwiają im podjęcie decyzji zakupowych.

5. Blog uzupełnia inne narzędzia marketingowe

Blog firmowy daje świetny materiał do komunikacji w mediach społecznościowych. Na Facebooku czy LinkedIn robisz zagajenie do tematu, który szerzej jest opisany na blogu. Możesz też zrobić zajawkę wideo i opublikować ją na YouTube. W każdym wypadku używasz treści z bloga, aby rozmawiać z klientami w social media.

Blog będzie też doskonałą podstawą kampanii marketingu treści, email marketingu czy reklamowych.

Warto prowadzić blog firmowy, ale trzeba robić to dobrze!

Mimo jasnych argumentów na rzecz bloga firmowego, wiele tysięcy blogów nie znajduje czytelników albo nie przekłada się na wymierne korzyści biznesowe. Czemu? Prowadzenie bloga wymaga regularnego zaangażowania osób z określonymi kompetencjami. Niezbędne są następujące umiejętności:

Z pewnością warto prowadzić blog firmowy, tylko trzeba się dobrze za to wziąć. Chętnie pomożemy 🙂

Przeczytaj inne wpisy z kategorii marketing treści:

  1. Jak promować wpisy na blogu firmowym
  2. Marketing treści w B2B – kompletny przewodnik
  3. Co to jest SEO copywriting?