Cele reklam na LinkedIn
8 maja 2020Czy wiesz, jak wybrać cel kampanii reklamowej na LinkedIn? Oraz jakie możesz do niego dopasować formaty reklamowe? Przeczytaj nasz przewodnik o celach reklam na LinkedIn.

Cel w kampanii reklamowej na LinkedIn
Wybór celu, to pierwszy etap konfiguracji kampanii reklamowej na LinkedIn. Po utworzeniu nowej kampanii i nadaniu jej nazwy (co nie jest obowiązkowe) musisz określić, co chcesz osiągnąć. Bez wskazania celu, nie możesz przejść do dalszego konfigurowania kampanii. To etap obowiązkowy.
Grupy celów reklam i lejek marketingowy
LinkedIn podzielił cele na trzy grupy, zgodnie z etapami lejka marketingowego. Te grupy to świadomość, zainteresowanie i konwersje.

I Grupa celów „świadomość”
Pierwsza grupa, z tylko jednym konkretnym celem, jest dedykowana odbiorcom reklam, którzy jeszcze albo wcale nie znają marki, albo znają ją słabo. Możesz tu wybrać cel „świadomość marki”.
II Grupa celów „zainteresowanie”
Druga grupa celów jest dla odbiorców, którzy kojarzą markę, ale nie są jeszcze zainteresowani produktami bądź pracą w firmie. Reklamy prowadzą ich do działań, dzięki którym zaczną rozważać zakup lub zatrudnienie.
III Grupa celów „konwersje”
Trzecia grupa celów na LinkedIn jest kierowana do odbiorców, którzy wiedzą już dość sporo o marce, jej produktach i możliwościach zatrudnienia w firmie. Reklamy umożliwiają pozyskanie ich danych, oczywiście za ich zgodą i przy poszanowaniu zasad RODO. Kontakty są pozyskiwane dla dalszej komunikacji marketingowej lub rekrutacyjnej.

Cele reklamowe na LinkedIn – szczegóły
Do czego odnoszą się konkretne cele reklamowe?
- świadomość marki – jak najwięcej wyświetleń Twoich reklam
- odwiedziny witryny – kliknięcie i wizyta na Twojej stronie firmowej, landing page’u czy innej wskazanej stronie www,
- interakcje – polubienia, komentarze czy udostępnienia wpisów publikowanych na Twojej stronie na LinkedIn oraz samo obserwowanie tej strony,
- wyświetlenia wideo – jak najwięcej wyświetleń zamieszczonych przez Ciebie reklam wideo na LinkedIn reklam wideo.
- generowanie potencjalnych klientów– zbieranie kontaktów od użytkowników LinkedIn na samym portalu, bez przechodzenia na Twój landing page. Więcej o formularzach LinkedIn do zbierania danych tutaj,
- konwersje witryny – zachęcanie do określonych działań (wysłanie zapytania, rejestracja na wydarzenie, zapis do newslettera itd.) na wskazanej zewnętrznej stronie internetowej,
- kandydaci na ofertę pracy – kliknięcie i przejście do strony oferty pracy
Dopasowanie formatów reklam do celów reklamowych na LinkedIn
W zależności od tego, jaki wybierzesz cel reklamy na LinkedIn, masz do wyboru inny zestaw formatów reklamowych. Innymi słowy – dla danego celu masz tylko kilka dostępnych formatów (i słusznie, nie wszystkie pomogą w realizacji wskazanego zamierzenia).
Formaty reklam dla celu świadomość marki
Jeśli Twoim celem jest podniesienie znajomości marki, wówczas możesz publikować na LinkedIn reklamy graficzne, tekstowe i dynamiczne. Niedostępne są wiadomości sponsorowane oraz wideo. Jest to sensownym rozwiązaniem, ponieważ gdy Twoi odbiorcy nie kojarzą marki, raczej nie będą skłonni do poświęcania czasu na lekturę maili ani oglądanie filmów.
Formaty reklam dla celu wzbudzenia zainteresowania
Gdy chcesz skłonić odbiorców do odwiedzin na stronie firmowej, masz dostępne wszystkie formaty (logicznie oprócz tych do pozyskania obserwujących stronę w serwisie i oprócz ogłoszeń rekrutacyjnych).
Jeśli celem jest zachęcenie do obserwowania strony marki, wówczas możesz korzystać z reklam graficznych i reklam dynamicznych właśnie do pozyskiwania obserwujących.
Gdy chcesz, aby odbiorcy obejrzeli film, dostępny jest tylko format wideo (rzecz jasna).
Formaty reklam dla celu konwersje
Jeśli pragniesz pozyskiwać dane użytkowników LinkedIn z Twojej grupy docelowej, wówczas zastosuj reklamy graficzne lub w wiadomościach. Reklamy te skierują odbiorców do formularzy, gdzie będą mogli wyrazić zgodę na przekazanie danych, przeważnie w zamian za jakąś nagrodę.
Gdy oczekujesz od odbiorców konkretnych działań na Twojej stronie internetowej, takich jak pobranie treści, rejestracja, zamówienie czy wysłanie zapytania, wówczas masz do dyspozycji te same formaty, które są dostępne dla celu „odwiedziny witryny”. Istotne – ten cel możesz wybrać, jeśli wcześniej zainstalowałeś na swojej stronie kod śledzący od LinkedIn, tzw. Insight Tag.
Jeżeli poszukujesz kandydatów do pracy, to możesz użyć reklamy graficznej z pojedynczym zdjęciem, oferty pracy albo reklamy dynamicznej typu spotlight.

Cele reklam na LinkedIn – podsumowanie
W każdej kampanii na LinkedIn musisz określić jej cel. Nie jest to trudne, bo zarówno grupy celów, jak i poszczególne cele mają nazwy intuicyjne. Po wskazaniu celu możesz przejść do dalszych etapów konfiguracji kampanii.
W zależności od wybranego celu masz dostępny inny zestaw formatów reklam. Pamiętaj o tym, jeśli z jakiegoś powodu jesteś zdecydowany na dany format. Dla celów powiązanych z konwersją czy generowaniem leadów, musisz też przed konfiguracją kampanii umieścić na docelowej stronie internetowej fragment kodu śledzącego LinkedIn.
Powodzenia! 🙂