Formaty reklam na LinkedIn (przykłady)

1 kwietnia 2019

LinkedIn umożliwia publikacje wielu rodzajów reklam statycznych (tekstowe, graficzne, w wiadomościach) i kilku rodzajów dynamicznych. Rozwija możliwości generowania leadów. Poznaj formaty reklam na LinkedIn, aby wybrać najlepsze dla Twojej strategii.

Główne formaty reklam na LinkedIn

W serwisie można wyróżnić cztery główne formaty reklamowe:

  1. tekstowe
  2. graficzne (pojedyncze grafiki, karuzele zdjęć i wideo)
  3. w wiadomościach
  4. dynamiczne – szczególny i dlatego wyodrębniony rodzaj reklam graficznych (opis poniżej)

Formaty a cele reklam na LinkedIn

Dostępne formaty reklam na LinkedIn zależą od wybranego celu reklamy.

  • dla wypromowania strony firmowej na LinkedIn (zwiększenia liczby obserwujących) – do dyspozycji masz reklamy graficzne i dynamiczne
  • do generowania leadów, czyli aby pozyskać dane potencjalnych klientów w ramach serwisu – możesz korzystać z reklam graficznych i w wiadomościach
  • aby zwiększyć liczbę odwiedzin na Twojej stronie www czy wybranej stronie docelowej (landing page) – tutaj do wykorzystania są wszystkie rodzaje reklam, czyli tekstowe, graficzne, mailowe i dynamiczne.
Standardowe formaty reklam na LinkedIn - grafika

1. Reklamy tekstowe na LinkedIn

Reklamy tekstowe na LinkedIn są wyświetlane na górze strony lub w prawej kolumnie. Mogą je zobaczyć tylko użytkownicy LinkedIn, którzy przeglądają serwis na komputerach. Celem tych reklam może być wyłącznie kierowanie ruchu na wybraną stronę www.

Formaty reklam na Linkedin - umieszczenie reklamy tekstowej
Umieszczenie reklamy tekstowej w serwisie LinkedIn

Oprócz tekstu można dodać tylko niewielki obrazek. Tekst powinien składać się z nagłówka liczącego maksymalnie 25 znaków oraz treści na 75 znaków.

Reklamy umieszczone w prawej kolumnie mogą mieć postać bloków pionowych lub poziomych.

2. Reklamy graficzne na LinkedIn

Reklamy graficzne (treści sponsorowane) są wyświetlane w kanale informacji. Są one dostępne zarówno dla użytkowników przeglądających serwis na komputerach, jak i na urządzeniach przenośnych.

Formaty reklam na LinkedIn - umieszczenie reklamy graficznej
Reklama graficzna jest umieszczona w kanale informacji LinkedIn

Cele, na jakie można kierować reklamy graficzne

  1. kierowanie ruchu do Twojej witryny (lub na landing page)
  2. zachęcanie do obserwowania strony Twojej firmy/marki na LinkedIn
  3. udostępnienie Ci danych osoby, która kliknie w reklamę (= generowanie leadów)
  4. wyświetlenia wideo

Niebawem LinkedIn planuje także umożliwienie reklamodawcom wybierania kolejnych celów reklamowych. Będą to świadomość marki, konwersje i kandydaci na ofertę pracy.

Rodzaje reklam graficznych

  • pojedyncze zdjęcie (+tekst)
  • karuzela zdjęć (+tekst)
  • wideo (+tekst)

Tworzenie reklam graficznych

Przy tworzeniu reklam graficznych należy wybrać treść (zdjęcie/wideo) opublikowaną już na stronie na LinkedIn albo wgrać nowe zdjęcie lub film. Następnie należy dodać nagłówek, opis oraz wskazać miejsce, do którego reklama powinna kierować (zewnętrzna www, strona w serwisie, formularz).

2. a) Reklama graficzna z pojedynczym zdjęciem

Reklamy z pojedynczym zdjęciem mogą kierować do strony www (pierwszy przykład poniżej), zachęcać do obserwowania strony na LinkedIn (drugi przykład), realizować obydwa te cele (trzeci przykład) lub prowadzić do formularza do przekazania danych (czwarty przykład).

Czym jest formularz na LinkedIn?

Formularze na LinkedIn dają możliwość łatwego pozyskiwania danych oraz zgód na ich wykorzystanie. Po kliknięciu reklamy otwiera się formularz, w którym wszystkie pola są już wypełnione danymi z profilu użytkownika. Użytkownik nie musi poświęcać czasu na ich wpisywanie. Jest to szczególnie istotne w wypadku osób, które przeglądają serwis na smartfonach, na których wypełnianie formularza byłoby uciążliwe.

Formularz LinkedIn pozwala przekazać swoje dane przy użyciu tylko kilku kliknięć. Użytkownik klika w reklamie przycisk z wezwaniem do działania (na przykład „zarejestruj się” lub  „pobierz”), następnie na formularzu zaznacza zgodę na wykorzystanie danych i klika „wyślij”. Gotowe.

Kontakty z takiej reklamy możesz pobrać w postaci pliku CSV lub poprzez bezpośredni import do systemu CRM (pod warunkiem używania jednego z popularnych większych systemów).

Do formularzy mogą prowadzić reklamy graficzne (wszystkie ich rodzaje) i oraz reklamy w wiadomościach (zobacz poniżej). Reklamodawca decyduje, które pola powinny się znaleźć w formularzu, zamieszcza tam też link do strony z polityką prywatności.

Oto przykładowy formularz na LinkedIn (a raczej jego fragment):

Formaty reklam na LinkedIn - formularz do zbierania danych
Automatycznie uzupełniony formularz do zbierania danych za pośrednictwem LinkedIn

2. b) Reklama graficzna – karuzela zdjęć

Każde zdjęcie w karuzeli zdjęć linkuje do innej strony. Daje to możliwość zamieszczenia w jednej reklamie odwołań do różnych stron www. Najczęściej są to strony z różnymi elementami oferty firmy.

Formaty reklam na LinkedIn - karuzela zdjęć kierująca do kilku zewnętrznych stron www
Karuzela zdjęć na LinkedIn kierująca do kilku zewnętrznych stron www

Reklamy w postaci karuzeli zdjęć mogą też kierować do formularzy do generowania leadów.

Formaty reklam na LinkedIn - karuzela zdjęć kierująca do kilku formularzy
Karuzela zdjęć na LinkedIn kierująca do kilku formularzy

2. c) Reklama graficzna – wideo

Reklama wideo również może kierować albo do stron zewnętrznych, albo do formularza.

Formaty reklam na LinkedIn - reklama wideo kierująca do zewnętrznej strony www
Reklama wideo na LinkedIn, która kieruje do zewnętrznej strony www
Formaty reklam na LinkedIn - reklama wideo kierująca do formularza
Reklama wideo na LinkedIn, która kieruje do formularza

3. Reklamy w wiadomościach (InMail)

Reklamy w postaci wiadomości sponsorowanych InMail trafiają bezpośrednio do skrzynek użytkowników serwisu. Przy ich wykorzystaniu można kierować odbiorców do zewnętrznych stron www albo zbierać ich dane poprzez formularze LinkedIn.

Reklama w wiadomości na LinkedIn, czyli sponsorowana wiadomość InMail - umieszczenie w serwisie
Reklama w wiadomości (InMail) na LinkedIn

Reklamy typu InMail są wysyłane z prywatnego konta LinkedIn, dlatego bardzo istotnym warunkiem powodzenia jest pozycja w branży osoby, z której konta wychodzi wiadomość oraz uzupełnienie jej profilu. Przed uruchomieniem reklamy taka osoba otrzymuje od LinkedIn prośbę o akceptację wiadomości sponsorowanej, która ma wyjść z jej konta (o ile nie jest to ta sama osoba, która tworzy reklamę).

Treści maili można personalizować poprzez wstawianie w nie imienia odbiorcy, jego nazwiska, nazwy firmy, stanowiska lub branży, w której pracuje.

4. Reklamy dynamiczne na LinkedIn

Reklamy dynamiczne są wyświetlane osobom, których profile wskazują na potencjalne zainteresowanie czy dopasowanie do treści reklamy. Reklamy te są wyświetlane w kanale informacji.

Rodzaje reklam dynamicznych na LinkedIn:

  1. dla pozyskania obserwujących stronę na LinkedIn,
  2. do skierowania ruchu na zewnętrzną stronę www/landing page – tzw. reklama spotlight („w centrum uwagi”)
  3. oferta pracy
Reklama dynamiczna na LinkedIn dla pozyskania obserwujących stronę na LinkedIn
Reklama dynamiczna na LinkedIn dla pozyskania obserwujących stronę firmy lub marki w serwisie
Reklama dynamiczna na LinkedIn kierująca do zewnętrznej strony www (spotlight)
Reklama dynamiczna na LinkedIn kierująca do zewnętrznej strony www
(źródło ilustracji: przewodniki LinkedIn)
Reklama dynamiczna na LinkedIn kierująca do oferty pracy
Reklama dynamiczna na LinkedIn kierująca do oferty pracy
(źródło ilustracji: przewodnik LinkedIn)

Specjalne formaty reklamowe na LinkedIn dla dużych reklamodawców

Powyżej przedstawiliśmy typowe formaty reklamowe na LinkedIn. Niekiedy zobaczycie jednak reklamy nie pasujące do powyższych kategorii. Są to formaty dostępne tylko dla reklamodawców operujących bardzo dużymi budżetami. Przykładowo dość często można otrzymać wiadomość sponsorowaną, która pochodzi od firmy (!), a nie od osoby prywatnej. Możecie też spotkać reklamy dynamiczne, które umożliwiają pobranie pewnych treści. Te formaty będą dla Was dostępne po założeniu konta enterprise i przy odpowiednio wysokich budżetach.

Formaty reklamowe dla dużych reklamodawców na LinkedIn - reklama w wiadomości pochodząca od firmy, a nie od indywidualnego nadawcy
Reklama w wiadomości na LinkedIn wysłana bezpośrednio od firmy, a nie od indywidualnego nadawcy
Formaty reklamowe dla dużych reklamodawców na LinkedIn - reklama dynamiczna do pobrania treści
Reklama dynamiczna na LinkedIn do pobrania treści w postaci ebooka

LinkedIn wykazuje większą elastyczność dla dużych reklamodawców. Jednak również standardowe formaty reklamowe na LinkedIn dają bardzo duże możliwości generowania leadów oraz zwiększania świadomości marki.

Jakie formaty reklam na LinkedIn są odpowiednie dla Ciebie?

LinkedIn stał się obowiązkowym obszarem dla realizacji marketingu B2B. Jak dobrać właściwe formaty reklamowe na tym serwisie? Jakie są najlepsze praktyki wykorzystania danej reklamy? Podziel się swoimi opiniami w komentarzach lub zadaj nam pytanie ????

Przeczytaj inne wpisy z kategorii Social Media:

  1. Tworzenie reklam na LinkedIn krok po kroku
  2. Pinterest dla firmy B2B i B2C – czy warto i jak to zrobić
  3. Prowadzenie fanpage marki – o czym pisać?