Jak promować wpisy na blogu firmowym? 12 sposobów za darmo

12 sposobów na bezpłatną promocję bloga i zwiększenie ruchu na stronie

25 stycznia 2020

W minionym roku trafiło do Sieci grubo ponad dwa miliardy wpisów blogowych, czyli blisko 6 milionów wpisów dziennie. Jaki masz plan, żeby dotrzeć ze swoim blogiem do czytelników? Jak promować wpisy na blogu Twojej firmy?

Jak promować wpisy na blogu firmowym? - 12 sposobów

Content is the king. Zgadza się – dobra treść to podstawa. Aby znaleźć czytelników, potrzebujesz tekstu dobrze napisanego i zilustrowanego, na interesujący i aktualny temat. Niebawem znajdziesz na naszym blogu wskazówki, jak dobrze pisać do internautów.

Tymczasem zakładamy, że masz już gotowy tekst i teraz musisz zawalczyć, aby świat się o nim dowiedział. Oto 12 sposobów, aby promować wpisy na blogu bez nakładów na reklamę:

12 bezpłatnych sposobów promocji wpisów na blogu firmowym

1. Zoptymalizuj tekst pod kątem SEO

Aby łatwo było znaleźć Twój tekst w wyszukiwarce (na przykład w Google), Twój tekst musi być zbudowany zgodnie z zasadami SEO. Odpowiednie użycie słów kluczowych, podziały artykułu na sekcje z nagłówkami, opisy obrazków i kilka innych elementów sprawi, że tekst będzie miał szanse być wyszukany. Więcej o zasadach SEO dla tekstów przeczytasz tutaj.

2. Zadbaj o wewnętrzne linkowanie

Umieść link do swojego nowego artykułu w poprzednich tekstach na blogu i innych tekstach na stronie. O ile blog jest tematycznie spójny, to nietrudne będzie nawiązane do nowego artykułu w starym tekście. Niech Twoje artykuły pracują na siebie nawzajem. Co jakiś czas przejrzyj pod kątem wewnętrznego linkowania wcześniejsze wpisy – dla lepszego pozycjonowania.

3. Upewnij się, że jest zaindeksowany

Sprawdź, czy roboty Google zaindeksowały Twój tekst, czyli dodały go do swojego olbrzymiego katalogu stron. Przeważnie nie ma z tym problemu, ale możesz przyspieszyć zarejestrowanie przez Google Twojego nowego artykułu, podając link do niego w Google Search Console.

4. Ułatw udostępnianie

Dodaj do każdego wpisu na blogu ikonki do udostępniania i polubiania tekstu w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn itd.). Umieść je zarówno przed artykułem, jak i na jego końcu.

5. Udostępniaj w mediach społecznościowych jako firma

Zrób odpowiednią zajawkę – zagajenie

Napisz kilka słów o artykule przed umieszczeniem do niego linka. Unikaj ogólników typu „bardzo ciekawy tekst” czy „to Cię na pewno zainteresuje”. W jednym-dwóch zdaniach spróbuj podać konkretne korzyści, które zyskuje czytelnik. W wypadku tego artykułu byłoby to poznanie 12 skutecznych i bezpłatnych sposobów na promocję bloga i zwiększenie ruchu na stronie.

Trzy działania, które ułatwią znalezienie Twojego wpisu wśród tysięcy codziennie udostępnianych:

  1. hasztagi – słowa-klucze umieszczone po znaczku #. Raz, że ułatwiają wyszukiwanie, dwa – na wielu platformach (np. LinkedIn) najbardziej z całego opisu rzucają się w oczy i mogą przykuć uwagę.
  2. oznaczenia osób – jeśli w poście oznaczysz znaną osobę, to jest szansa, że przeczyta Twój wpis, zareaguje na niego i tym samym przyciągnie do niego więcej zainteresowania. Tej „sztuczki” nie można oczywiście nadużywać, ale warto spróbować w następujących sytuacjach. Napisałeś obszerny artykuł na temat, w którym pan X jest ekspertem i przytoczysz jego słowa, że to ważne zagadnienie. Albo wyrazisz nadzieję, że pan X zgodziłby się, z Twoją tezą. Jeśli znasz jakiegoś eksperta, możesz użyć bardziej swobodnej formy.
  3. oznaczenia marek lub firm – gdy tekst dotyczy w jakiś sposób danej marki lub firmy, oznacz je w poście. Marki zwykle śledzą wykorzystanie swoich nazw online i mogą odnieść się do Twojego wpisu.

Użyj Pinterestu

Udostępniaj na Pintereście ciekawsze grafiki ze swoich wpisów blogowych (infografiki, wykresy, zestawienia). Będzie to dodatkowe źródło ruchu na stronie (obrazki linkują do źródła). Pamiętaj, aby na każdej grafice umieścić swoje logo – zminimalizuje to ryzyko wykorzystywania Twoich ilustracji bez podania źródła.

Publikuj w odpowiednim czasie

Próbuj wiązać czas publikacji swoich wpisów z powiązanymi tematycznie wydarzeniami. Przykładowo – tekst o kontrowersjach marketingu sportowego może liczyć na większe czytelnictwo podczas mundialu niż w martwym sportowo sezonie.

Buduj relacje z odbiorcami

Szybko i treściwie odpowiadaj na komentarze przy swoich postach. Polubiaj, udostępniaj i komentuj jako firma cudze treści. Zwiększasz szanse przyszłego zainteresowania swoimi publikacjami.

6. Udostępniaj w mediach społecznościowych osobiście

Publikuj na prywatnych profilach

Oprócz publikowania na stronie firmy, udostępniaj wpisy blogowe na prywatnym profilu. Tak też powinni robić inni pracownicy firmy. Oczywiście i tutaj kluczowe jest ciekawe indywidualne zagajenie i odpowiednie hasztagi. Odnośnie oznaczeń, możesz tutaj znakować własnych znajomych, którzy mogą być zainteresowani tematem.

Szczególnie wartościowym narzędziem jest publikowanie artykułów na LinkedIn. Warto je wykorzystać do napisania niejako recenzji artykułu (o czym jest + dlaczego warto go przeczytać) z linkiem.

Wykorzystaj grupy w mediach społecznościowych

Udostępniaj artykuł w grupach tematycznych (zwłaszcza na Facebooku). Znów pamiętaj o opisie i hasztagach.

Uwaga – w niektórych grupach nie jest dobrze widziane samo „wrzucanie wpisów” bez innej aktywności. Przeważnie oczekuje się od członków, że będą nawzajem komentować swoje wpisy. Brak zainteresowania aktywnością innych członków może w skrajnych wypadkach skończyć się usunięciem z grupy.

Powiadom znajomych

Możesz wysłać wiadomość na Facebooku czy LinkedIn do znajomych, potencjalnie zainteresowanych tematem artykułu, z linkiem do niego.

Komentuj z linkiem

Znajdź inne treści na ten sam temat (na przykład używając hasztagów) i komentuj je pozostawiając na końcu link do swojego artykułu.

Relacje znów!

Osobiste relacje w mediach społecznościowych są na pewno nie mniej ważne przy promocji bloga od tych firmowych. Pracuj nad nimi stale, a właściwie po prostu bądź życzliwy dla innych ludzi z branży, czytaj ich treści, polubiaj, komentuj, udostępniaj. Działaj.

7. Powiadamiaj mailem

Wyślij wiadomości z opisem spodziewanych korzyści po lekturze i zachętą do przeczytania oraz linkiem do:

  • subskrybentów firmowych newsletterów
  • prywatnych znajomych, których artykuł może zainteresować

8. Stwórz odpowiedni podpis w mailu

Umieść link do wpisu blogowego w stopce maila. Każdy wysłany przez Ciebie mail będzie jednocześnie reklamą artykułu. Możesz wykorzystać gotowe darmowe generatory stopek mailowych, jak HubSpot Free Email Template.

Link do artykułu w stopce maila to dobry sposób, aby promować wpisy na blogu firmowym

9. Poproś o recenzję

Masz naprawdę dogłębny artykuł na dany temat? Poproś lidera opinii w tym obszarze o jego recenzję. Jeśli nie znasz go bezpośrednio, to wyślij mu email, tweet lub wiadomość na FB.

Jak znaleźć liderów opinii w branży? Prawdopodobnie sam ich znasz, ale jeśli nie, to sprawdź choćby wyniki wyszukiwania na dane słowo kluczowe w Google. Zobaczysz najpopularniejsze artykuły i tym samym poznasz ich autorów. Możesz też użyć bardziej zaawansowanego rozwiązania do znajdowania liderów opinii – BuzzSumo. Tak wyglądają wyniki wyszukiwania frazy „buty dla dziecka”:

BuzzSumo to narzędzie do znajdywania liderów opinii

10. Komentuj inne blogi

Znajdź w wyszukiwarce inne popularne artykuły na ten sam temat, a następnie przy każdy pozostaw swój komentarz, w którym umieścisz na końcu link do swojego wpisu. Nie wszystkie strony pozwalają na zamieszczanie komentarzy z linkami, ale niektóre dają takie możliwości.

Bardzo ważne – naprawdę przeczytaj artykuł, który komentujesz i rzetelnie odnieś się do jego zawartości w komentarzu. Komentowanie w stylu „O, fajne” plus własny link jest zarówno wbrew internetowej etykiecie, jak i zwykle nieskuteczne – większość właścicieli stron albo usuwa takie komentarze, albo wycina z nich linki.

Dobrym rozwiązaniem jest skomentowanie „Przydatny tekst. Świetny opis… [czego?], ze szczególnym uwzględnieniem… [czego?]. Odnośnie [tematyka Twojego wpisu] polecam lekturę [nazwa Twojego artykułu] [link do Twojego artykułu]”. Im dłuższy (sensowny) komentarz, tym bardziej wiarygodny i tym większe szanse, że ktoś go przeczyta.

11. Wszędzie w Internecie promuj blog

Zagadnienie szersze, ale powiązane. Umieść link do swojej strony i samego bloga:

  • we wszystkich branżowych spisach i bazach (często jest to bezpłatne),
  • przy prywatnym profilu w mediach społecznościowych i w bazach ekspertów branżowych,
  • gdy zamieszczasz na portalu branżowym swój artykuł lub choćby komentarz do artykułu – wykorzystaj moc wpisów gościnnych na blogach i portalach. Publikuj bezpłatnie u innych, ale zastrzegając możliwość linkowania do swojego bloga. Zwiększysz ruch u siebie.

12. Google Twoja Firma

Publikuj zajawki swoich artykułów na Google Twoja Firma. To kolejne źródło ruchu na blogu.

Google Moja Firma - aby promować wpisy na blogu firmowym

A co z płatną promocją?

Pisanie bloga zajmuje sporo czasu i zasobów, które można poświęcić na inne działania. Dlatego, zwłaszcza w wypadku blogów firmowych, nie należy rezygnować z możliwości płatnej promocji. Sprawdź skuteczność reklam na LinkedIn, Facebooku, YouTube czy w wyszukiwarce. Bardzo ważne są tutaj odpowiednia konfiguracja i targetowanie reklam – jeśli potrzebujesz wsparcia, wyślij do nas zapytanie.

Sprawdzaj efekty!

Monitoruj wejścia na poszczególne artykuły na blogu oraz czas na nich spędzany, aby wiedzieć, jakie rodzaje tekstów i jakie sposoby promocji działają najlepiej. W ten sposób możesz najskuteczniej doskonalić swoją taktykę promocyjną. Łatwe, dokładne, ogólnodostępne i bezpłatne narzędzie analityczne pochodzi od Google. Przeczytaj, co i jak powinieneś sprawdzać w Google Analytics.

Jak promować wpisy na blogu firmowym? Podsumowanie

Stara zasada marketingu treści brzmi: w promocję bloga zaangażuj czterokrotnie więcej zasobów niż w jego pisanie. Albo inaczej – promuj wpis blogowy cztery razy dłużej niż był on tworzony. Tylko w ten sposób masz szanse, aby Twoje artykuły znalazły czytelników.

Cztery razy więcej wysiłku, aby promować wpisy na blogu niż aby je pisać.

Zacznij od sprawdzenia, czy roboty wyszukiwarki łatwo znajdą Twój tekst i wprowadź niezbędne poprawki. Udostępnij tekst w firmowych kanałach w mediach społecznościowych oraz na prywatnych profilach pracowników. Wyślij maile oraz wiadomości w social media z linkiem do artykułu. Spróbuj zwrócić uwagę wybranego lidera opinii. Wspomnij o swoim tekście komentując inne blogi. Wykorzystaj wszystkie miejsca w Sieci, w których możesz (z sensem) zamieścić link do bloga. Wykorzystaj płatne możliwości promocji bloga, które mieszczą się w ramach Twojego budżetu. Regularnie sprawdzaj wyniki w Google Analytics, aby coraz lepiej ściągać wartościowy ruch na swoją stronę.

Powodzenia w promowaniu wpisów na Twoim blogu! 🙂

Przeczytaj inne artykuły z kategorii marketing treści:

  1. Najczęstsze wpadki na stronie internetowej [nietechniczne]
  2. Co to jest SEO copywriting?
  3. Prowadzenie bloga firmowego – 3 najczęstsze przyczyny porażek