Marketing treści (content marketing)

Jak skutecznie generować leady w dobie przesytu reklamą? Jak budować wizerunek profesjonalnej firmy przy wykorzystaniu własnych kanałów komunikacji? Wreszcie – jak przekonać klientów B2B do skorzystania z oferty Twojej firmy? Odpowiedzią jest marketing treści.

Marketing treści czy z angielskiego „content marketing”, to tworzenie treści (tekstów, materiałów audio i wideo, grafik itd.), w których potencjalny klient znajduje odpowiedzi na swoje pytania. Nabiera zaufania do firmy, doprecyzowuje swoje potrzeby i w efekcie jest gotowy kupić oferowane produkty czy usługi. To nowoczesne podejście do relacji z klientem.

Czemu marketing treści?

Marketing treści staje się coraz popularniejszy, ponieważ klienci są zmęczeni reklamami i nie mają do nich zaufania. Nie chcemy, żeby ktoś nam tłumaczył, że mamy coś kupić. Natomiast mamy realne potrzeby i sami chętnie znajdziemy w Internecie odpowiedzi na pytania, jak je zaspokoić.

Gdy sami szukamy i uzyskujemy odpowiedzi, wówczas postrzegamy je jako bardziej wiarygodne niż gdy dostarcza ich reklama. Dotyczy to zarówno segmentu B2C, jak i, a nawet zwłaszcza, B2B.

Co to jest marketing treści?

Marketing treści to forma „inbound marketingu”, czyli marketingu przychodzącego. Zgodnie z tą formułą, klient sam znajduje treści marketingowe. Rolą marketerów jest tworzenie wartościowych treści („contentu”), takich jak blogi, ebooki czy poradniki wideo, a następnie odpowiednia ich promocja w sieci, dzięki której znalezienie tych treści przez użytkowników będzie łatwiejsze.

Korzyści z marketingu treści

Marketing treści jest doskonałym narzędziem generowania leadów oraz wzmacniania pozytywnego wizerunku marki.

Generowanie leadów

Przy właściwie dobranej strategii, potencjalni klienci, leady, sami trafiają na stronę www firmy czy jej strony w mediach społecznościowych. Ludzie szukają w sieci informacji na interesujące ich tematy. Jeśli strona zawiera takie treści, jeśli są one ciekawie i przejrzyście przedstawione, a do tego zgodnie z zasadami SEO (aby wyszukiwarka mogła je odnaleźć) – Twoi potencjalni klienci sami wejdą na Twoją stronę. Twoim zadaniem jest tylko pozyskanie ich kontaktów (też przy wykorzystaniu atrakcyjnych treści).

Wizerunek marki

Wartościowe teksty, infografiki czy materiały wideo bardzo pozytywnie wpływają też na postrzeganie marki. Budują wizerunek ekspercki i godny zaufania.

Techniki marketingu treści:

  • blog firmowy z tekstami eksperckimi, poradami, case studies
  • infografiki
  • poradniki tekstowe, ebooki, raporty – wszelkie materiały do pobrania ze strony internetowej
  • poradniki wideo
  • sekcje „pytania i odpowiedzi” na stronie www (Q&A)
  • strona internetowa poświęcona określonej branży lub tematyce (tzw. microsite)
  • artykuły eksperckie zamieszczane na stronach nienależących do firmy
  • i wiele innych, zależnych od kreatywności firmy i oczekiwań określonej grupy odbiorców.

Marketing treści – jak zacząć?

Najpierw wyobraź sobie swojego potencjalnego klienta (jeśli masz kilka mocno różniących się grup odbiorców – zbuduj taki profil dla każdej grupy). Zastanów się, jakie może mieć pytania w związku (choćby luźnym) z Twoją ofertą. A następnie – jak najlepiej, klarownie, ale i dogłębnie udzielić mu odpowiedzi. Tak, aby uznał Twój zespół za ekspertów i przy tym zrozumiał, na czym polegają Twoje usługi lub jak działają produkty. I zacznij tworzyć treści.

Brzmi skomplikowanie? Początki są trudne. Skontaktuj się z nami, aby uniknąć typowych błędów i nie tracić czasu (a tym samym potencjalnych klientów).

Marketing treści – wejdź na wyższy poziom

Prowadzisz bloga firmowego, ale nie satysfakcjonuje Cię liczba wejść na Twoją stronę? A może masz sporo czytelników, jednak nie przekłada się to w żaden sposób na sprzedaż? Nie wiesz, jak stworzyć bardziej interesujące treści? Jak opublikować ebooka, nagrać poradnik wideo albo przygotować infografikę? Zastanawiasz się, jak skuteczniej promować treści ze swojej strony? A może zwyczajnie brakuje Ci czasu na regularne działania?

Dobry marketing treści wymaga spójnej i przemyślanej strategii. Odpowiedniego doboru technik, języka, grafiki, kanałów komunikacji i promocji. Tworzenia treści zarówno interesujących, jak i łatwych do znalezienia przez wyszukiwarki (SEO). Wymaga także czasu, regularnej pracy w wyznaczonych obszarach. Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o Twojej strategii. Pozwoli Ci to na podjęcie decyzji, czy warto skorzystać z naszego wsparcia oraz w jakim zakresie powierzyłbyś nam opiekę nad marketingiem treści w Twojej firmie.

Zajrzyj na nasz blog: Dobre teksty SEO – 14 zasad, o których nie możesz zapomnieć