Pinterest dla firmy B2B i B2C – czy warto i jak to zrobić

20 maja 2019

Pinterest dla firmy jest doskonałym narzędziem do generowania ruchu na stronę www. Które firmy i w jaki sposób powinny wykorzystać jego potencjał? W jaki sposób Pinterestu mogą użyć firmy B2B? Czy warto być na tym portalu, jeśli masz ograniczone zasoby czasowe?

Pinterest dla firmy - logo portalu w kwiatku

Czy warto wykorzystać Pinterest dla firmy?

Zaangażowanie marketingowe na Pintereście ma swoje za i przeciw. Zobacz argumenty na tak i na nie:

TAK dla Pinterestu w biznesie

  1. Prawie 2,8 mln użytkowników w Polsce i ta liczba rośnie
  2. Piąty serwis społecznościowy w Polsce, jeśli chodzi o popularność
  3. Świetne narzędzie do generowania ruchu na stronę. Nie zawsze jest to ruch wysokiej jakości, jednak zawsze pozytywnie działa na SEO.
  4. Treści na Pintereście nie są pokazywane w trybie chronologicznym, więc nie musisz tak bardzo koncentrować się na czasie publikowania grafik, jak na większości innych portali.

NIE dla Pinterestu w biznesie

  1. Małe przełożenie na konwersje – Pinterest ma niższy wskaźnik konwersji niż wiele innych mediów społecznościowych.
  2. Mniej męskich odbiorców – zdecydowana większość użytkowników tego portalu to kobiety. Warto wziąć to pod uwagę w wypadku oferty mało wizualnej i skierowanej do mężczyzn.

Dla jakich firm Pinterest jest dobrym pomysłem?

Pinterest obowiązkowy dla firm B2C z „ładnymi” produktami

Jeśli Twoja firma sprzedaje „ładne” rzeczy, takie jak ubrania, meble czy dzieła sztuki, to musisz być na Pintereście. Jest to idealny portal dla Twojego biznesu. Zwłaszcza, jeśli Twoje produkty mieszczą się w jednej z najpopularniejszych kategorii pinów.

Pinterest dla firmy - 4 najpopularniejsze kategorie pinów: jedzenie i napoje, zrób to sam i rękodzieło, dekoracje do domu, moda kobieca

Jeżeli tworzysz bądź sprzedajesz artykuły wyposażenia wnętrz, ogrodnicze, związane z modą lub jedzeniem, czy też zajmujesz się sztuką lub rękodziełem to Pinterest powinien być obowiązkowym elementem Twojej strategii marketingowej.

Firmy B2C z mało atrakcyjną wizualnie ofertą i firmy B2B – Pinterest do rozważenia

Pinterest jest świetnym źródłem ruchu na Twoją stronę. Dlatego także wówczas, gdy pracujesz w firmie B2B czy B2C która sprzedaje nieatrakcyjne wizualnie produkty lub usługi, dobrze jest mieć konto firmowe na Pintereście. Możesz wykorzystać reklamy firmy, zdjęcia produktów, infografiki, wykresy lub inne ilustracje i „przypinać” je do swoich tablic na Pintereście.

Czasem można też pomyśleć o nieoczywistym przyporządkowaniu grafik do danej kategorii. Przykładowo, jeśli oferujesz usługi psychologiczne, to może powinieneś umieścić swoje piny na tablicy geeków? Jeśli zajmujesz się doradztwem finansowym, rozważ tworzenie i przypinanie grafik na tablicy z cytatami.

Do rozważenia pozostaje ilość czasu, jaką poświęcisz marketingowi na Pintereście. Jeśli oferta Twojej firmy nie mieści się w wymienionych wyżej najpopularniejszych kategoriach portalu, to może lepiej jest ograniczyć swoje działania na tym portalu do udostępniania najciekawszych grafik ze strony wraz z dobrymi opisami. Nie ma jednak twardych reguł – sprawdzaj źródła ruchu na swojej stronie w Google Analytics i dzięki temu będziesz wiedzieć, ile wysiłku warto poświęcić w pracę marketingową na Pintereście.

Pinterest dla firmy – plan minimum dla każdego

Niezależnie od specyfiki Twojej firmy, zachęcamy Cię do obecności na Pintereście w minimalnym wymiarze. Poświęcisz na to naprawdę mało czasu, a zdobędziesz więcej ruchu na swojej stronie www. Oczywiście w zależności od Twoich możliwości, a przede wszystkim tego, co masz w swojej ofercie, warto pomyśleć o bardziej rozwiniętych działaniach na tym portalu. Jednak na początek – zrób chociaż tyle, aby przekonać się, że warto być ze swoją firmą na Pintereście.

  1. załóż konto firmowe na Pintereście (bezpłatne) – zrobisz to w trzy minuty tutaj.
  2. zainstaluj w swojej przeglądarce pinterestowy przycisk „zapisz”. Oto link do instalacji w Firefox, tutaj dla Chrome, ich odpowiedniki są też w innych przeglądarkach. Dzięki temu, dwoma kliknięciami umieścisz wybraną grafikę ze swojej strony na koncie pinterestowym od razu z linkiem do Twojej strony www. W miarę możliwości czasowych uzupełniaj opisy swoich pinów i dodawaj do nich odpowiednie hashtagi. Wówczas innym użytkownikom portalu będzie łatwiej znaleźć Twoje grafiki.

Przed udostępnianiem grafik, zwłaszcza tych bardziej pracochłonnych, pamiętaj o umieszczeniu na nich swojego logo.

Pełny marketing na Pintereście – kluczowe elementy

Prawdziwie zaangażowany marketing na Pintereście będzie obejmował również:

  • przypinanie, komentowanie, polubianie grafik innych użytkowników. Generalnie wchodzenie w interakcje zwiększa szanse na takie same działania na Twoich tablicach
  • analizę zainteresowań użytkowników Pinteresta w odniesieniu do Twojej oferty + budowę strategii obecności w tym kanale
  • korzystanie ze specjalnych aplikacji Pinteresta i widgetów do tego portalu (np. tych na WordPress)
  • analizę efektywności ponad to, co znajdziesz w GA. Jeśli prowadzisz e-commerce, koniecznie zamieść na swojej stronie Insight Tag Pinterestu, korzystaj także z Pinterest Analytics
  • reklamy na Pintereście

Pinterest dla firmy – podsumowanie

Warto wykorzystać Pinterest w biznesie. Jeśli sprzedajesz atrakcyjne wizualnie rzeczy, działania na tym portalu są niejako oczywistością. W innych wypadkach także dziel się swoimi grafikami z użytkownikami Pinterestu, a możesz liczyć na zwiększenie ruchu na swojej stronie firmowej.

Przeczytaj także inne wpisy z kategorii Social Media:

  1. Formaty reklam na LinkedIn
  2. Jak dostosować wymiary zdjęcia w tle jednocześnie do telefonu i komputera?
  3. O czym pisać na fanpage marki?