Reklama internetowa

Google Display Network, Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, portale partnerskie – możliwości jest wiele, natomiast pewne jest, że bez reklamy internetowej nie jest dziś możliwe zaistnienie w świadomości odbiorców i zdobycie ich uwagi.

Reklama internetowa w Google

Kanały reklamowe

Reklama internetowa to reklama w Google lub innych wyszukiwarkach, na portalach społecznościowych (jak Facebook czy LinkedIn), w programach pocztowych oraz w sieciach partnerskich (czyli na stronach tematycznie powiązanych z treścią reklamy). Tam wszędzie realizujemy kampanie reklamowe dla naszych klientów.

Kanały dobieramy w zależności od 1) grupy docelowej, 2) możliwości targetowania w danym kanale, 3) innych działań klienta w danym kanale, 4) budżetu.

Koncepcja kampanii

Wspieramy klientów przy koncepcji kampanii reklamowej, czyli w dobraniu głównego przekazu do celu kampanii i specyfiki odbiorców, w ubraniu go w słowa, w określeniu motywów przewodnich i kanałów komunikacji. Jeżeli jednak masz już za sobą zdefiniowanie wszystkich wytycznych, wówczas zaczynamy wspólne działania od kolejnego etapu.

Kreacje reklamowe

Tworzymy grafiki statyczne, animacje, materiały wideo oraz teksty jako „wsad” reklamowy. Zwykle proponujemy wykorzystanie przynajmniej dwóch formatów, gdyż takie rozwiązanie jest lepiej zapamiętywane przez odbiorców. Na początkowym etapie tworzenia koncentrujemy się na celu kampanii, preferencjach odbiorców, specyfice marki wraz z jej stroną wizualną oraz dostępności unikatowych materiałów.

Po stworzeniu kreacji wyjściowych, dostosowujemy je do wymagań każdego z kanałów, które wykorzystujemy w kampanii. Dostosowania dotyczą wielkości plików, rozmiarów grafik, formatu wideo itp.

Nasi copywriterzy i graficy mają duże doświadczenie zdobyte w branży reklamowej.

Media plan

Przed rozpoczęciem kampanii przygotowujemy media plan, czyli kalendarz emisji reklam w poszczególnych formatach, dla poszczególnych kanałów, wraz z szacunkami liczby wyświetleń, kliknięć i ich kosztów. Dostosowujemy ten plan do innych działań marketingowych klienta, aby zoptymalizować efekt.

Prowadzenie kampanii

Skonfigurowanie, stargetowanie i uruchomienie kampanii reklamowych to początek ścisłego monitoringu. Po kilku pierwszych dniach, kiedy reklamy optymalizują się na bazie algorytmów, przyglądamy się bacznie efektom działań. Sprawdzamy wyniki zarówno w systemach reklamowych, jak i w narzędziach analitycznych klienta, do których mamy dostęp (podstawa – Google Analytics).

Dokonujemy korekt w zakresie wykorzystanych kreacji, tekstów oraz targetowania, a także samych kanałów. To ostatnie działanie jest realizowane w kampaniach wielokanałowych – optymalizujemy wykorzystanie budżetu poprzez jego przesunięcia do lepiej konwertujących kanałów. Na zakończenie kampanii przygotowujemy szczegółowy raport dla klienta.