Social Media (media społecznościowe)
Twoi klienci i kontrahenci oczekują, że będą mogli znaleźć Twoją firmę na Facebooku, LinkedIn czy YouTube (czy też na innych portalach social media – zależnie od Twojej branży). Ty z kolei na pewno nie chcesz stracić szansy, aby być tam, gdzie są Twoi klienci – czyli właśnie w mediach społecznościowych.

Jakie media społecznościowe wybrać?
Nie ma jednej odpowiedzi, musielibyśmy dowiedzieć się więcej o Twojej branży. Generalnie jednak, jeśli prowadzisz działalność B2C, to musisz być na Facebooku i dobrze też gdzie indziej. Jeśli to B2B, to musisz być na LinkedIn i przydałoby się także w innych mediach. Kanały wideo – YouTube, Vimeo itd. – odpowiednie i coraz bardziej „the must” dla każdej branży. Biznes związany z wyglądem (jedzenie, ubranie, usługi kosmetyczne) – obowiązkowo na Pintereście i Instagramie. Najlepiej śledź swoich odbiorców w social media i bądź tam, gdzie oni.
Działania organiczne czy reklamy w social media?
Działania organiczne, czyli bezpłatne, są ważnym elementem komunikacji. Punktem wyjścia jest założenie strony/kanału w danym medium – to jest obowiązkowe. Regularne tworzenie i publikowanie wpisów jest szczególnie ważne w wypadku branży SMGC, gdzie odbiorcy oczekują stałego kontaktu z marką. Jest to też sposób informowania o wydarzeniach – od małych konkursów po wielkie konferencje.
Z kolei reklamy w mediach społecznościowych umożliwiają dotarcie z przekazem do nowych klientów. Są doskonałym i niedrogim narzędziem zarówno zwiększania znajomości marki, jak i generowania leadów. Warunkiem skuteczności jest atrakcyjność przekazu reklamowego, przemyślany plan mediowy i odpowiedni dobór grupy odbiorców reklamy (targetowanie).
Co możemy zrobić dla Ciebie?
- uruchomienie nowych kanałów komunikacji (fanpage na Facebooku, strona na LinkedIn, profil na Twitterze itd.),
- konfiguracja strony firmowej w serwisie społecznościowym,
- prowadzenie strony marki / produktu / firmy / organizacji wraz z komunikacją z fanami/śledzącymi,
- tworzenie i moderowanie grup,
- tworzenie wydarzeń,
- analiza wizerunku marki / produktu / usługi w mediach społecznościowych,
- analiza obecności konkurencji w mediach społecznościowych,
- opracowanie strategii obecności w mediach społecznościowych (co, gdzie, kiedy i jak komunikować),
- komunikacja ze społecznościowymi liderami opinii („influencerami”)
- tworzenie strategii reklamowych
- kreacje reklamowe
- targetowanie reklam
- zarządzanie i optymalizacja kampanii reklamowych
- monitoring social media
- ocena efektywności działań w social media