Tworzenie stron internetowych (www)

Strony www, które tworzymy, są 1. przejrzyste, 2. ładne, 3. lubiane przez Google, 4. łatwe w obsłudze, 5. szybko się ładują. Czego chcieć więcej? Potrzebujesz witryny firmowej, strony www dla wydarzenia albo landingu do kampanii reklamowej?

Tworzenie stron internetowych, czyli witryn dla firmy lub marek oraz landing page'y (stron docelowych)

Dobra strona internetowa to połączenie pięciu czynników – logicznego i klarownego układu, ciekawej grafiki, dobrze napisanych tekstów, odpowiedniego zakodowania oraz optymalizacji dla wyszukiwarek. Jeśli zabraknie choćby jednego elementu, praca w innych obszarach może pójść na marne. Dlatego warto poświęcić czas i wysiłek na naprawdę witrynę Twojej firmy lub marki albo skuteczny landing page.

1. Cel strony www

Przy projektowaniu Twojej strony www najpierw rozmawiamy o tym, dla kogo i po co ma być strona. Potem – co ma się na niej znaleźć. I na końcu wstępnego etapu poznajemy przyjętą w Twojej firmie/dla Twojej marki stylistykę graficzną i Twój gust – pokaż nam, jakie strony lubisz.

2. Konstrukcja strony www

Konstrukcja strony www - witryny internetowej lub landing page

Opracowujemy konstrukcję strony www, czyli wspólnie decydujemy:

  • podstrony – z jakich podstron ma się składać witryna (w wypadku prostych stron produktowych czy landingów do kampanii reklamowych często jest tylko jedna strona),
  • sekcje – z jakich sekcji mają składać się podstrony,
  • menu – jak ma być zbudowane menu,
  • formularze – w wypadku zbierania danych, np. przy udostępnianiu materiałów do pobrania czy rejestracji na wydarzenie, określamy, czy formularze będą się znajdować na osobnych podstronach, czy jako pop-upy i jak będą zbudowane,
  • dane – ustalamy, w jaki sposób i gdzie będą przekazywane zbierane dane,
  • CMS – na jakim systemie zarządzania treścią będzie oparta strona.

3. Treści na stronie www

Już na tym etapie warto przygotować teksty i obrazy, które mają być wykorzystane w poszczególnych miejscach strony. Szczegóły w tym obszarze zwykle ulegają zmianom w późniejszym czasie. Jednak znacznie szybciej przebiega tworzenie strony, gdy jasnym jest, jakie w przybliżeniu treści będą w każdej sekcji.

4. Projekt graficzny strony www

W kolejnym etapie tworzymy projekt graficzny strony. Ustalamy, w jakim stylu estetycznym ma być witryna, jej kolorystyka, układ treści, kompozycja menu czy stopki. Projektujemy graficznie konkretne podstrony. Projekt powstaje zgodnie z wytycznymi wizualnymi dla Twojej marki oraz kampanii – punktem wyjścia dla grafików jest gruntowne przestudiowanie Twoich brandbooków oraz innych obowiązujących materiałów marketingowych.

5. Kodowanie strony www

Kodowanie strony www

Następnie nadchodzi etap kodowania strony i jej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Tu nie może być żadnych błędów, więc po skrupulatnej pracy przeprowadzamy dokładne teksty. Sprawdzamy wszystkie przejścia między stronami, sposoby wyświetlania się strony w zależności od urządzeń i przeglądarek, komunikaty dla odbiorców itd. Jest to także etap, na którym implementujemy kody z systemów reklamowych i analitycznych, czyli np. z Google Analytics czy Facebooka.