21.05.2021

Wymiary grafik na LinkedIn 2021

Pełny przewodnik po wymiarach grafik na LinkedIn. Sprawdź, jakie rozmiary powinny mieć zdjęcia i wideo na stronie firmowej, w reklamach i na prywatnym profilu w serwisie LinkedIn.

Wymiary grafik na LinkedIn - logo LinkedIn i ekierka

Wymiary grafik na LinkedIn

Podane wymiary dotyczą grafik na strony firmowe i na profile prywatne oraz reklam na LinkedIn. W każdym przypadku najpierw podajemy szerokość, a potem wysokość grafiki. Przykładowo określenie 1200 x 627 pikseli oznacza 1200 pikseli szerokości na 627 pikseli wysokości.

Odnośnie formatów grafik, LinkedIn zawsze dopuszcza jpg lub png, niekiedy także gif. Jednak należy pamiętać, że wykorzystuje gify jedynie w postaci statycznej, czyli wgrane w tym formacie animacje nie będą widoczne.

Wymiary grafik na stronie firmowej na LinkedIn

Odpowiednio dobrane wymiary logo i zdjęcia w tle na stronie firmowej na LinkedIn mogą decydować o jej atrakcyjności
Strona firmowa na LinkedIn – logo i grafika w tle

Logo firmy na stronie firmowej

  • 300 x 300 pikseli,
  • jpg, png lub gif.

Grafika w tle na stronie firmowej

  • wymiary: minimum 1128 x 191 pikseli,
  • proporcje: 5,9:1,
  • formaty: jpg, png lub gif,
  • waga: do 8 MB.

Grafika do wpisu

  • wymiary: 1200 x 627 pikseli (rekomendowany wymiar),
  • proporcje: 1,91:1,
  • minimalna szerokość: 200 pikseli. Jeśli grafika jest mniejsza, wówczas będzie pokazana jako miniatura po lewej stronie wpisu.,
  • formaty: jpg lub png,
  • waga: do to 5 MB.

Wideo we wpisie

  • wymiary: od 256 x 144 do 4096 x 2304 pikseli;
  • czas trwania: od 3 sekund do 10 minut,
  • formaty: AAC, ASF, FLV, MP3, MP4, MPEG-1, MPEG-4, MKV, WebM, H264/AVC, Vorbis, VP8, VP9, WMV2, WMV3 (nie wspierane są już AVI, QuickTime i .MOV);
  • waga: od 75KB do 5GB;
  • liczba klatek na sekundę: 10-60 FPS;
  • częstotliwość: 192kbps – 30 Mbps.

Grafika do wydarzenia na LinkedIn

800 x 200 pikseli, jpg lub png

Wymiary grafiki w tle przy wydarzeniu na LinkedIn - zwróć uwagę na to, że proporcje są aż 4:1
Przykład wydarzenia – warsztaty Intela

Wymiary grafik na profilu prywatnym na LinkedIn

Zdjęcia profilowe i w tle na prywatnym profilu na LinkedIn
Zdjęcia profilowe i w tle na prywatnym profilu
  • Zdjęcie profilowe: 400 x 400 pikseli (maksymalny rozmiar to 7680 x 4320 pikseli), format jpg lub png.
  • Grafika w tle: 1400 x 350 pikseli, formaty jpg, gif lub png, maksymalny rozmiar pliku to 8 MB.
  • Grafika do wpisu: jak wyżej, w wypadku strony na LinkedIn
  • Wideo we wpisie: jak wyżej, w wypadku strony na LinkedIn
  • Grafika w tle do artykułu: 744 x 400 pikseli, maksymalny rozmiar pliku to 10 MB.

Wymiary grafik reklamowych na LinkedIn

Poniżej znajdziesz wymiary grafik dla różnych rodzajów reklam dostępnych na LinkedIn. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o typach reklam, to zobacz przewodnik po formatach reklam na LinkedIn z przykładami.

Reklama graficzna na – pojedynczy obrazek

LinkedIn wspiera obecnie grafiki zarówno horyzontalne (prostokątne), jak i kwadratowe, jednak najbezpieczniej jest stosować klasyczne wymiary, czyli 1200 x 628 pikseli, z proporcjami wymiarów 1,91:1.

Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB oraz 7680 x 7680 pikseli. Jeśli grafika ma mniej niż 400 pikseli szerokości, to jest wyświetlana jako miniatura (thumbnail).

Typowa reklama z pojedynczym statycznym obrazkiem na LinkedIn
Przykład reklamy z pojedynczym obrazkiem

Reklama graficzna – karuzela

Każda grafika w ramach karuzeli powinna mieć wymiary 1080×1080 pikseli (proporcje 1:1, kwadrat), format jpg, png lub gif.

Maksymalny rozmiar pliku to 10 MB oraz 6012 x 6012 pikseli.

Reklama graficzna – wideo

LinkedIn pozwala na wgranie wideo zarówno horyzontalnego, jak i wertykalnego (pionowego), ale to ostatnie będzie wyświetlane tylko na urządzeniach przenośnych, więc zalecamy trzymanie się proporcji od horyzontalnych do kwadratowych, dzięki czemu materiał zostanie pokazany na urządzeniach każdego rodzaju. Poniżej pełna lista zaleceń:

  • dopuszczalne kombinacje wymiarów w pikselach: horyzontalne 1440×1080, 1920×1080, 960×720, 1280×720, 640×480, 480×360, 640×360, kwadratowe od 600×600 do 1080×1080, wertykalne od 500×625 do 1080×1920
  • długość: od 3 sekund do 30 minut (według LinkedIn najpopularniejsze materiały trwają krócej niż 15 sekund)
  • format pliku: MP4 (wyłącznie)
  • rozmiar pliku: od 75 KB do 200 MB
  • liczba klatek na sekundę: mniej niż 30
  • format audio: AAC lub MGEG4
  • rozmiar audio: mniej niż 64KHz

Baner do InMaila

Wymiary 300 x 250 pikseli, a maksymalna waga to 2 MB. Uwaga, nawet jeśli nie masz gotowego banera, użyj jakiejkolwiek pasującej grafiki, ponieważ w przeciwnym razie przy Twoim InMailu może pojawić się reklama obcej firmy.

Wiadomość sponsorowana na LinkedIn, czyli InMail
Kiedy tworzysz reklamę w postaci wiadomości sponsorowanej, pamiętaj koniecznie o grafice.

Reklama tekstowa

Rekomendowany rozmiar 100 x 100 pikseli (minimum 50×50 pikseli), proporcje 1:1, rozmiar do 2 MB, format jpg lub png.

Reklama dynamiczna

100 x 100 pikseli (lub więcej, ale w proporcji 1:1) dla logo firmy i format jpg lub png. Logo, które nie jest kwadratowe będzie automatycznie dopasowane do proporcji 1:1. W reklamach kierujących do zewnętrznej strony www (typ „spotlight”) można wybrać własne tło reklamy. Musi ono mieć rozmiary dokładnie 300 x 250 pikseli i maksymalną wagę 2 MB (przy tej opcji z reklamy znika opis i zdjęcie użytkownika).

Wymiary grafik na LinkedIn – podsumowanie

Przeczytaj inne wpisy z kategorii mediów społecznościowych:

  1. Targetowanie reklam na LinkedIn
  2. Prowadzenie strony marki na Facebooku – o czym pisać?
  3. Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a przez agencję?